En relació al nou reglament de facturació i l’obligatorietat de la factura electrònica, us informem de les dates per a la implantació dels programes de facturació i la factura electrònica obligatòria.
Obligacions de facturació amb un programa de facturació certificat
Nou Reglament de Facturació (VERIFACTU)**:
- Publicat al BOE el RD 1007/2023,el 6 de desembre de 2023, estableix els requisits dels sistemes i programes de facturació. A més, el passat 28 d’octubre s’ha publicat l’Ordre HA/1177/2024 que te per objecte detallar els aspectes tècnics, funcionals i de contingut recollits en el Reglament dels sistemes i programes informàtics o electrònics que suportin processos de facturació.
- Abans de l’1 de juliol de 2025, totes les empreses i professionals hauran d’emetre factures (completes i simplificades) mitjançant programes certificats o bé mitjançant l’aplicació informàtica que desenvolupi l’AEAT ((VERIFACTU)
- Aquest reglament NO S’APLICARÀ a:
- Els contribuents que portin els llibres registres mitjançant el subministrament electrònic dels registres de facturació (SII)
- Els qui tributen sota el règim especial de l’agricultura, la ramaderia i la pesca de l’IVA
- Les operacions realitzades en règim especial del recàrrec d’equivalència en cas que no s’hagi d’expedir factura
- Els obligats tributaris que optin per utilitzar sistemes informàtics de facturació podran remetre voluntàriament a l’AEAT de manera autònoma i segura per mitjans electrònics tots els registres de facturació generats.
- Els programes han de permetre la generació simultània de registres de facturació i impedir la modificació de les dades mitjançant una petjada digital i signatura electrònica.
- Sancions de fins a 50.000€ per exercici si es fan servir programes no certificats o plantilles no adaptades (Excel, fulls de text, etc.).
- El sistema informàtic que s’utilitzi haurà de tenir capacitat de remetre per mitjans electrònics a l’Administració tributària, de forma continuada, segura, correcta, íntegra, automàtica, consecutiva, instantània i fefaent, tots els registres de facturació generats conforme a aquest Reglament.
- Aquest canvi també afecta a tots els Punts de Vendes que emetin tiquets (factures simplificades) que han d’adaptar-se a aquest nou Reglament.
Obligacions de factura electrònica
Llei Crea i Creix (en vigor des d’octubre de 2022, pendent de Reglament):
- Obliga empresaris i professionals a utilitzar la factura electrònica en transaccions comercials.
- L’obligació dependrà de l’aprovació del reglament de factura electrònica, previst per a finals 2024.
- Un cop aprovat el reglament, el termini d’aplicació serà:
- 1 any per a empreses que facturin més de 8 milions d’euros.
- 2 anys per a autònoms i empreses amb una facturació inferior.
- L’obligació per a autònoms i petites i mitjanes empreses està prevista per a finals de 2026.
- Es podran utilitzar programes de factura electrònica com FACTURAE (gratuït de l’Agència Tributària) o programes privats certificats.
Davant aquests canvis normatius, es recomana revisar els sistemes de gestió, facturació i comptabilitat per avançar en la digitalització i complir amb aquestes noves normatives.
Des del nostre despatx podem oferir-vos un accés al programa de facturació online A3Factura.
Si desitgeu més informació poseu-vos en contacte amb nosaltres.